Urząd Pracy m.st. Warszawy informuje, że z dniem 31.10.2024 r. zamyka nabór wniosków o jednorazową refundację kosztów z tytułu składek ZUS
Jednorazowa refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłacanych składek na ubezpieczenia społeczne jest dla przedsiębiorcy pomocą de minimis.
Refundacja może nastąpić w przypadku, gdy:
- pracodawca zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz
- po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.
Korzyści:
Jednorazowa refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem osoby bezrobotnej. Kwota refundowanych składek nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Zainteresowany pracodawca powinien złożyć Wniosek o jednorazową refundację kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnianiem skierowanych bezrobotnych, zawierając w nim dane dotyczące oferowanych przez siebie stanowisk pracy i wymagań kwalifikacyjnych kandydatów do zatrudnienia.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku konieczne będzie:
- podpisanie umowy o jednorazową refundację kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne z związku z zatrudnianiem skierowanych bezrobotnych, w której zostaną określone warunki zatrudnienia bezrobotnych i refundacji ze środków Funduszu Pracy,
- skierowanie osób bezrobotnych przez Urząd Pracy m. st. Warszawy do wykonywania pracy.