Urząd Pracy m. st. Warszawy, jako jeden z operatorów programów pomocowych realizuje projekt pilotażowy „Odbuduj swoją przyszłość".
Adresatami programu są pracodawcy zatrudniający pracowników oraz pracownicy, którzy utracili swoje miejsca pracy w wyniku pożaru Centrum Handlowego przy ul. Marywilskiej 44. Ma on na celu udzielenie finansowego wsparcia na wypłatę bieżących wynagrodzeń, pracodawcom, którzy utrzymają miejsca pracy.
- Projekt zakłada dofinansowanie wypłacanych wynagrodzeń, w wysokości 2 121 zł brutto miesięcznie, przez 3 kolejne miesiące, na 1 pracownika (przy zatrudnieniu na część etatu dofinansowanie będzie wypłacane proporcjonalnie).
- Wsparciem zostaną objęci pracownicy, zgłoszeni do ubezpieczenia społecznego od dnia
1 kwietnia 2024 roku, którzy byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę/pracę nakładczą, umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy dotyczące zlecenia (weryfikacja na podstawie raportów ZUS). - Wnioskodawcami w programie mogą być:
- osoby legalnie przebywające na terenie RP i prowadzące działalność gospodarczą w Polsce zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, (weryfikacja przedsiębiorców będzie odbywała się na podstawie wpisów w KRS, CEIDG)
- przedsiębiorcy, którzy posiadali ważną umowę obejmującą możliwość prowadzenia działalności w dniu pożaru w Centrum Handlowym przy ul. Marywilskiej 44 w Warszawie, **)
- prowadzący działalność gospodarczą i zatrudniający pracowników w CH Marywilska 44 przed dniem 12.05.2024 r. oraz w dniu ubiegania się o przyznanie wsparcia.
Nabór wniosków o dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników zatrudnionych przez pracodawcę będącym mikro lub małym przedsiębiorcą*)
będzie prowadzony od 23 maja do 30 czerwca 2024 r.
Wnioski wraz z załącznikami można składać:
- osobiście - w Punkcie Urzędu Pracy m.st. Warszawy utworzonym, na terenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, przy ul. Podskarbińskiej 25.
Poniedziałek - w godzinach 8-17;
Wtorek – piątek - w godzinach 8-15. - w formie elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP (adres elektronicznej skrzynki podawczej:
/270s2sltsn/skrytka ).
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników zatrudnionych przez pracodawcę będącym mikro lub małym przedsiębiorcą w ramach pomocy de minimis;
- Zasady przyznawania dofinansowania do wynagrodzenia pracowników zatrudnionych przez pracodawcę będącym mikro lub małym przedsiębiorcą w ramach pomocy de minimis;
- Załącznik nr 1 – wykaz pracowników.
- Załącznik 2 – Formularz informacji udzielanych przy ubieganiu się o pomoc deminis
- Oświadczenie
- Jak poprawnie złożyć elektroniczny wniosek lub pismo do UP m.st. Warszawy-przez epuap
ze środków rezerwy Funduszu Pracy
będących w dyspozycji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Realizatorem projektu jest Urząd Pracy m.st. Warszawy, który koordynuje wszystkie działania i procesy.
Kontakt:
tel: 723 555 963
e-mail: marywilska44@up.warszawa.pl
*) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000646/T/D20180646L.pdf
art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców
**) w przypadku szczególnym, gdy umowa najmu uległa zniszczeniu w wyniku pożaru 12 maja br., weryfikacja uprawnień przedsiębiorców będzie odbywała się na podstawie wpisów w KRS, CEIDG wraz z listą najemców Centrum Handlowego Marywilska 44, ważne na dzień 12 maja 2024 r. po złożeniu oświadczenia. W przypadku pozyskania kopii umowy najmu lokalu Wnioskodawca będzie zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia jej do Urzędu Pracy m.st. Warszawy.