Zasady korzystania z systemu rejestracji w Urzędzie Pracy m.st. Warszawy
Szanowni Państwo,
w celu podniesienia jakości obsługi naszych Klientów oraz realizując zapisy rozporządzenia w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, Urząd Pracy m.st. Warszawy uruchomił możliwość rejestracji w przypadku osób posiadających ważny podpis zaufany, podpis osobisty lub kwalifikowany podpis elektroniczny lub prerejestracji wraz z rezerwacją terminu rejestracji za pośrednictwem internetu.
Planujesz swój czas i nie lubisz tracić go na zbyt długie oczekiwanie,
wypełnij formularz prerejestracji i umów się do rejestracji przez internet lub wypełnij formularz rejestracji i zarejestruj się w Urzędzie z wykorzystaniem podpisu zaufanego, podpisu osobistego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego bez potrzeby wizyty w Urzędzie.
Wystarczy kilka kliknięć a zaoszczędzisz swój czas.
- Jeśli nie posiadasz podpisu zaufanego, podpisu osobistego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego: możesz zarejestrować się jako osoba bezrobotna mając profil zaufany https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany . Informujemy, że osoba, która nie dysponuje profilem zaufanym, a ma dostęp do konta elektronicznego w banku ma możliwość założenia profilu zaufanego bez wychodzenia z domu. Szczegółowe informacje https://pz.gov.pl
- Jeśli posiadasz podpis zaufany, podpis osobisty lub kwalifikowany podpis elektroniczny kliknij
Zapoznaj się krok po kroku z zasadami rejestracji w Urzędzie Pracy m.st. Warszawy
Ogólne zasady dotyczące rejestracji:
- Urząd Pracy m.st. Warszawy rejestruje osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy na terenie m.st. Warszawy oraz osoby nieposiadające żadnego zameldowania i zamieszkujące na terenie Warszawy.
- Rejestracja osób bezrobotnych posiadających podpis kwalifikowany następuje w dniu wypełnia formularza i złożenia ważnego podpisu zaufanego, podpisu osobistego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego po weryfikacji złożonych dokumentów przez pracownika Urzędu. W przypadku zaistnienia wątpliwości lub braku wymaganych przez Urząd dokumentów, Urząd wezwie osobę do uzupełnienia dokumentów.
WAŻNE: Warunki jakie należy spełnić aby uzyskać status osoby bezrobotnej i prawo do zasiłku określone są w "Informacji dla osób zgłaszających się w celu rejestracji jako osoba bezrobotna" zamieszczonej na naszej stronie warszawa.praca.gov.pl. Prosimy o zapoznanie się z treścią wspomnianej informacji przed dokonaniem rezerwacji terminu do rejestracji, co pozwoli Państwu na zaoszczędzenie czasu i właściwe przygotowanie niezbędnych dokumentów.
W związku z dużą ilością składanych wniosków o rejestrację elektroniczną, informujemy że czas rozpatrywania wniosków może wynosić do 30 dni. Ponadto wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością ich wpływu.
Pomoc w zakresie obsługi systemu i wypełnienia formularza można uzyskać na infolinii dzwoniąc pod numer 19524.
Wszelkie uwagi na temat funkcjonowania systemu należy składać dzwoniąc pod numer 19524.
System został przygotowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej: www.praca.gov.pl .