Oprócz znanych dotąd kanałów kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM).
Od 1 sierpnia 2022 r. Zielona Linia uruchomiła nową usługę, kontakt w języku migowym. Jest ona skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i chcą uzyskać informacje na temat rynku pracy lub załatwić sprawę w urzędzie pracy.
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę: zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem".
Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
Kontakt z Zieloną Linią w języku migowym jest dostępny po zarezerwowaniu rozmowy. Rozmowy mogą być rezerwowane z wyprzedzeniem minimum 30 min, maksimum 7 dni.
Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk "Zarezerwuj rozmowę". Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii.
Po wyborze dnia i godziny rozmowy Użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie. Konsultant będzie czekał na połączenie przez 10 minut (licząc od zarezerwowanej godziny).
Sprawy pilne w urzędzie pracy
W sprawach pilnych, np. gdy w urzędzie pracy pojawi się osoba niesłysząca, która będzie potrzebować tłumacza języka migowego (konsultanta Zielonej Linii), pracownik urzędu będzie mógł zadzwonić pod numer (85) 748 16 22 i sprawdzić dostępność konsultanta. Jeżeli konsultant Zielonej Linii będzie dostępny, pracownik urzędu będzie mógł skorzystać z tego linku: teams.microsoft.com
i od razu – bez wcześniejszej rezerwacji – nawiązać połączenie w celu tłumaczenia rozmowy na język migowy.
Zachęcamy jednak do korzystania z rezerwacji rozmowy, aby połączenia video odbywały się sprawnie, a nasz konsultant mógł się do nich przygotować.