Jednorazowa refundacja kosztów z tytułu składek ZUS

Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne

Jaki jest cel jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenia społeczne?

Celem refundacji składek na ubezpieczenia społeczne jest wsparcie osób mających trudności z wejściem lub powrotem na rynek pracy.

Kogo należy zatrudnić, aby móc ubiegać się o jednorazową refundację składek na ubezpieczenia społeczne?

Pracodawca może ubiegać się o jednorazową refundację składek w przypadku każdego bezrobotnego przyjętego ze skierowania powiatowego urzędu pracy dla którego zaplanowano tę formę pomocy w indywidualnym planie działania.

Kto może otrzymać jednorazową refundację kosztów składek na ubezpieczenia społeczne?

Wsparcie może otrzymać każdy pracodawca.

Co zyskują pracodawcy i jakie warunki muszą spełnić aby otrzymać jednorazową refundację składek na ubezpieczenia społeczne?

Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem bezrobotnego skierowanego przez urząd pracy może nastąpić w przypadku, gdy:
  • pracodawca zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz
  • po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.
Wysokość jednorazowo refundowanych składek na ubezpieczenia społeczne nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu spełnienia przez pracodawcę ww. warunków.

W jaki sposób starać się o przyznanie jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenia społeczne?

Pracodawca musi złożyć wniosek o zawarcie umowy na jednorazowe refundowanie poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego.

Do wniosku o jednorazową refundację składek na ubezpieczenie społeczne pracodawca musi dołączyć oświadczenie o niezaleganiu z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek.

Pracodawca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do wniosku musi dołączyć zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie określonym w art. 37 tej ustawy oraz informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a powołanej wyżej ustawy, przedkładane na wymaganym formularzu. Limit pomocy de minimis stanowi równowartość 200 tys. euro w okresie trzech kolejnych lat obrotowych.

Jednorazowa refundacja kwoty opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego realizowana jest na podstawie umowy ze starostą.

Dodatkowe informacje

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajdują się m.in.:

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne

Urząd Pracy m.st. Warszawy informuje, że z dniem 31.10.2024 r. zamyka nabór wniosków o jednorazową refundację kosztów z tytułu składek ZUS


Jednorazowa refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłacanych składek na ubezpieczenia społeczne jest dla przedsiębiorcy pomocą de minimis.

Refundacja może nastąpić w przypadku, gdy:

  • pracodawca zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz
  • po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.

Korzyści:

Jednorazowa refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem osoby bezrobotnej. Kwota refundowanych składek nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Zainteresowany pracodawca powinien złożyć Wniosek o jednorazową refundację kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnianiem skierowanych bezrobotnych, zawierając w nim dane dotyczące oferowanych przez siebie stanowisk pracy i wymagań kwalifikacyjnych kandydatów do zatrudnienia.

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku konieczne będzie:

  • podpisanie umowy o jednorazową refundację kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne z związku z zatrudnianiem skierowanych bezrobotnych, w której zostaną określone warunki zatrudnienia bezrobotnych i refundacji ze środków Funduszu Pracy,
  • skierowanie osób bezrobotnych przez Urząd Pracy m. st. Warszawy do wykonywania pracy.

Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne

Urząd Pracy m.st. Warszawy informuje, że z dniem 31.10.2024 r. zamyka nabór wniosków o jednorazową refundację kosztów z tytułu składek ZUS

Załączniki

Wniosek o jednorazową refundację kosztów2024
Wniosek o jednorazową refundację kosztów2024.docx 52 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 89 KB
Wniosek rozliczeniowy RZ 2024
Wniosek rozliczeniowy RZ 2024.docx 18 KB
formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-zał1 do rozp RM 30lip24-DU1206z2024
formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-zał1 do rozp RM 30lip24-DU1206z2024 .pdf 713 KB
formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-zał1 do rozp RM 30lip24-DU1206z2024
formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-zał1 do rozp RM 30lip24-DU1206z2024 .xlsx 62 KB

Menu Display