Ponad 100 tysięcy wniosków złożonych zostało już do Urzędu Pracy m.st. Warszawy o udzielenie pomocy w ramach tarczy antykryzysowej COVID-19. Każdego dnia spływa do Urzędu ok. 3 - 4 tys. nowych wniosków. Skala zadania nałożonego na samorząd wielokrotnie przekracza dotychczasowe możliwości urzędu pracy, który nadal musi m.in. prowadzić rejestrację i obsługę bezrobotnych, pośrednictwo pracy, wydawanie dokumentów związanych z pracą dla cudzoziemców. Ilość wniosków składanych w Warszawie jest od 2 do 5 razy większa niż w innych dużych miastach wojewódzkich, co wynika z faktu, iż w Warszawie ponad 400 tysięcy firm jest uprawnionych do pomocy.

W związku z tym Prezydent Miasta st. Warszawy zdecydował o skierowaniu do pomocy w rozpatrywaniu wniosków grupy 150 urzędników urzędu miasta. W tej chwili rozpoczęła szkolenia grupa 90 pracowników, którzy sukcesywnie będą rozpoczynali pracę, a dalszych 60 urzędników jest rekrutowanych przez urząd.

Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu, ale procedura ich oceny jest czasochłonna; część wniosków wymaga uzupełnienia i wyjaśnienia. Dokładamy wszelkich starań, aby ten proces i przekazanie środków pomocowych przebiegały maksymalnie sprawnie, wnioski rozpatrywane są przez pracowników urzędu również w soboty.